15 patarimA? puikiam miegui

A?iema a�� tai toks laikotarpis, kai naktys bA�na iA?ties ilgos ir didA?iA�jA� dalA? paros sudaro tamsa. a�zMiegas a�� geriausia meditacijaa�?, A�a�� yra pasakA�s Dalai Lama. A�tai jums keletas patarimA? kaip geriau iA?simiegoti:

2014-06-30-sleep

 

Nevalgyti prieA? miegA�. Likus apie porai valandA? iki miego keliA� link A?aldytuvo derA�tA? pamirA?ti. VA�lyva vakarienA� kenkia ne tik figA�rai, bet ir miego kokybei. Pilnu skrandA?iu sunku uA?migti, nes organizmui tenka virA?kinti gautA� maistA�, jis negali ilsA�tis.

Saikingai vartoti skysA?ius. Likus bent porai valandA? iki miego geriau nevartoti jokiA? skysA?iA?. Jeigu labai troA?kina, stiklinA� vandens nepakenks, bet persistengti nereikA�tA?. Antraip naktA? saldA? miegA� drums noras A?lapintis.

Atsisakyti kavos. Visiems suprantama, kad vakare gerti kavos negerai. Kava gali tapti nemigos kaltininke ir tuomet, jeigu ja mA�gavotA�s per pietus. MokslininkA? teigimu, tonizuojantis A?io aromatingo gA�rimo poveikis gali iA?likti net iki 12 val.

IA?jungti A?viesos A?altinius. Miego hormonas melatoninas organizme iA?skiriamas tuomet, kai tamsu. Esant jo trA�kumui, gali bA�ti sunku uA?migti, o miegas bus neramus.PrieA? eidami miegoti, turA�tumA�te pasirA�pinti, kad patalpoje liktA? kuo maA?iau A?viesos. Patartina ne tik uA?traukti naktines uA?uolaidas, bet ir iA?jungti kompiuterio, televizoriaus ar kitos technikos maA?as A?vieA?ianA?ias lemputes. YpaA? trukdo melsva A?viesa, kokiA� skleidA?ia dauguma elektronikos prietaisA?.

Palaikyti tinkamA� temperatA�rA�. Svarbu, kad miegamojo temperatA�ra bA�tA? komfortabili. Ji turA�tA? bA�ti keliais laipsniais A?emesnA� nei kituose kambariuose. Dauguma A?moniA? geriausiai pailsi miegodami 18 A�C temperatA�roje.

PasivaikA?A?ioti gryname ore. Likus valandai ar dviem iki miego, naudinga pasivaikA?A?ioti gryname ore. Labai svarbu, kad jis bA�tA? kuo tyresnis, todA�l vaikA?tinA�ti miesto gatvA�mis nelabai tinka. VerA?iau eiti A? parkA�, paupA? ar kitA� ramesnA�, nuo transporto srautA? labiau nutolusiA� vietA�. VaikA?A?ioti reikA�tA? apie 30 min. a�� nusiraminti, atsipalaiduoti, o ne nuvargti. MoksliA?kai A?rodyta, kad grynas oras padeda atsipalaiduoti, pamirA?ti dienos rA�pesA?ius ir leidA?ia greiA?iau uA?migti bei geriau miegoti visA� naktA?.

ir pabaigai keletas faktA?:

  • Ilgiausiai be miego iA?tvA�rusio A?mogaus rekordas priklauso Randy Gardneriui. Jis nemiegojo net 264 val.
  • SusilaukA� vaikelio, tA�vai per pirmuosius metus netenka 400a��750 val. miego.
  • Moterims reikia valandos daugiau miego nei vyrams, antraip kyla didesnA� rizika susirgti depresija.
  • Yra A?moniA?, kuriems dA�l pakitusiA? genA? pakanka miegoti vos 4 val. per parA�, ir jie jauA?iasi taip pat gerai pailsA�jA�, kaip po 8 val. miego.
  • A?mogus per gyvenimA� pramiega apie 25 m.
  • A?monA�s geriausiai miega per jaunatA?, blogiausiai a�� per pilnatA?.
  • Akluosius daA?niau kamuoja nemiga, nes jie nejauA?ia A?viesos ir tamsos ritmo, kuris itin svarbus normaliam miego ciklui.
  • 12 % A?moniA? regi tik nespalvotus sapnus.
  • 45 % suaugusiA?jA? bent retkarA?iais knarkia, o 25 % tai daro nuolatos.
  • Populiariausia miegoti vaisiaus poza a�� A?mogus susirietA�s, kojas pritraukA�s prie krA�tinA�s. Tokia poza miega apie 41 % A?moniA?.
  • Prabudus po 5 min. pamirA?tama apie 50 % sapno, po 10 min. a�� 90 %.
  • Vienas sapnas vidutiniA?kai trunka 10a��15 min.
  • DaA?niausiai sapne patiriamos emocijos yra baimA� ir nerimas.
  • 42 % A?moniA? teigia sapnavA� tai, kas vA�liau A?vyko ir tikrame gyvenime.

A�altinis: Priekavos

 

That’s sort of what business school is all essay online about