15 patarimų puikiam miegui

Žiema — tai toks laikotarpis, kai naktys būna išties ilgos ir didžiąją dalį paros sudaro tamsa. „Miegas – geriausia meditacija“,  – yra pasakęs Dalai Lama. Štai jums keletas patarimų kaip geriau išsimiegoti:

2014-06-30-sleep

 

Nevalgyti prieš miegą. Likus apie porai valandų iki miego kelią link šaldytuvo derėtų pamiršti. Vėlyva vakarienė kenkia ne tik figūrai, bet ir miego kokybei. Pilnu skrandžiu sunku užmigti, nes organizmui tenka virškinti gautą maistą, jis negali ilsėtis.

Saikingai vartoti skysčius. Likus bent porai valandų iki miego geriau nevartoti jokių skysčių. Jeigu labai troškina, stiklinė vandens nepakenks, bet persistengti nereikėtų. Antraip naktį saldų miegą drums noras šlapintis.

Atsisakyti kavos. Visiems suprantama, kad vakare gerti kavos negerai. Kava gali tapti nemigos kaltininke ir tuomet, jeigu ja mėgavotės per pietus. Mokslininkų teigimu, tonizuojantis šio aromatingo gėrimo poveikis gali išlikti net iki 12 val.

Išjungti šviesos šaltinius. Miego hormonas melatoninas organizme išskiriamas tuomet, kai tamsu. Esant jo trūkumui, gali būti sunku užmigti, o miegas bus neramus.Prieš eidami miegoti, turėtumėte pasirūpinti, kad patalpoje liktų kuo mažiau šviesos. Patartina ne tik užtraukti naktines užuolaidas, bet ir išjungti kompiuterio, televizoriaus ar kitos technikos mažas šviečiančias lemputes. Ypač trukdo melsva šviesa, kokią skleidžia dauguma elektronikos prietaisų.

Palaikyti tinkamą temperatūrą. Svarbu, kad miegamojo temperatūra būtų komfortabili. Ji turėtų būti keliais laipsniais žemesnė nei kituose kambariuose. Dauguma žmonių geriausiai pailsi miegodami 18 °C temperatūroje.

Pasivaikščioti gryname ore. Likus valandai ar dviem iki miego, naudinga pasivaikščioti gryname ore. Labai svarbu, kad jis būtų kuo tyresnis, todėl vaikštinėti miesto gatvėmis nelabai tinka. Verčiau eiti į parką, paupį ar kitą ramesnę, nuo transporto srautų labiau nutolusią vietą. Vaikščioti reikėtų apie 30 min. – nusiraminti, atsipalaiduoti, o ne nuvargti. Moksliškai įrodyta, kad grynas oras padeda atsipalaiduoti, pamiršti dienos rūpesčius ir leidžia greičiau užmigti bei geriau miegoti visą naktį.

ir pabaigai keletas faktų:

  • Ilgiausiai be miego ištvėrusio žmogaus rekordas priklauso Randy Gardneriui. Jis nemiegojo net 264 val.
  • Susilaukę vaikelio, tėvai per pirmuosius metus netenka 400–750 val. miego.
  • Moterims reikia valandos daugiau miego nei vyrams, antraip kyla didesnė rizika susirgti depresija.
  • Yra žmonių, kuriems dėl pakitusių genų pakanka miegoti vos 4 val. per parą, ir jie jaučiasi taip pat gerai pailsėję, kaip po 8 val. miego.
  • Žmogus per gyvenimą pramiega apie 25 m.
  • Žmonės geriausiai miega per jaunatį, blogiausiai – per pilnatį.
  • Akluosius dažniau kamuoja nemiga, nes jie nejaučia šviesos ir tamsos ritmo, kuris itin svarbus normaliam miego ciklui.
  • 12 % žmonių regi tik nespalvotus sapnus.
  • 45 % suaugusiųjų bent retkarčiais knarkia, o 25 % tai daro nuolatos.
  • Populiariausia miegoti vaisiaus poza – žmogus susirietęs, kojas pritraukęs prie krūtinės. Tokia poza miega apie 41 % žmonių.
  • Prabudus po 5 min. pamirštama apie 50 % sapno, po 10 min. – 90 %.
  • Vienas sapnas vidutiniškai trunka 10–15 min.
  • Dažniausiai sapne patiriamos emocijos yra baimė ir nerimas.
  • 42 % žmonių teigia sapnavę tai, kas vėliau įvyko ir tikrame gyvenime.

Šaltinis: Priekavos

 

That’s sort of what business school is all essay online about